Rådhusplassen er stedet for denne konserten hver sommer, men de tar også konserten ut på turné, først og fremst til de store byene, Bergen, Trondheim og Stavanger. I tillegg vil de besøke én by til i Norge, som avslutning på turneen. Hvilken by det blir, bestemmes gjennom en konkurranse der det gjelder å lage mest mulig kreative innslag om sin by.

I hele landet er det 118 byer og steder som er plukket ut til konkurransen. Det er steder der Coop Extra har en butikk. Disse er samarbeidspartnere til VG.

I Finnmark er det seks steder som er aktuelle. Kirkenes er ett av dem. De andre er Alta, Hammerfest, Vadsø, Lakselv og Kautokeino.

- Stedet som klarer å vise det største engasjementet gjennom bruk av kreativitet i innsendte bidrag, vinner, sier Øyvind Solstad i en pressemelding. Han er ansvarlig for sosiale medier i VG.

- Vi ønsker at så mange som mulig lager bilder og videoer og benytter sitt steds hashtag.

Konkurransen startet mandag denne uka og varer i tre uker. Det er to år siden konkurransen gikk sist. Da var det Sortland som vant.