Dermed får flere norske passasjerer tilgang på Air Frances internasjonale nettverk av flyruter, skriver Nettavisen.

– Vårt samarbeid med Widerøe vil være av stor betydning for nordmenn som bor i og pendler fra distriktene. Direkte tilknytning til et internasjonalt nettverk av destinasjoner på en og samme billett vil gi større frihet på reisen, sier salgsdirektør Halvor Gløersen i Air France KLM Norge.

Avtalen trådte i kraft 2. juli. Tidligere i år inngikk Air Frances partner KLM en lignende avtale med Widerøe.

Air France har lagt til en AF-kode på Widerøes innenriksruter, som gjør at deres passasjerer som skal bytte fly i Oslo og Bergen kan fortsette deres reise med samme billett og check in fra en rekke mindre flyplasser rundt i Norge.

– Vi er glad for at våre kunder får flere reisealternativer å velge mellom. Air France og KLMs store nettverk gir tilgang til flere destinasjoner for Widerøes kunder og bedre tilgang til hele Norge for utenlandske turister, sier Christian Skaug, kommersiell direktør i Widerøe.